Member Spotlight: Katrine Offerdal Davidsen

August 19, 2015

Katrine has been with us for a few months now, and has become one of our most consistent members. She always works hard, and has become a lot more comfortable with a barbell.  Keep up the great work Katrine, and keep on smiling!

 

 

 

What is your athletic, fitness, or training background?

 

Jeg begynte å svømme da jeg var liten, og holdt det gående i ca. 10 år før motivasjonen tok slutt og jeg ville gjøre andre ting. Som svømmer var jeg aldri særlig spurtrask, og har alltid vært bedre på de lengre øvelsene, med 1500m som favorittdistanse. Etter jeg ga meg med svømmingen har jeg vært innom litt diverse treningssentre, men har aldri klart å holde det gående i lengden. Ellers har jeg alltid vært glad i å gå på fjellet, både med fjellsko og på langrenn. 

 

How long have you been a member of Crossfit 46, and what made you decide to join? 

 

Jeg har vært medlem siden april. Jeg klarte aldri å finne motivasjonen når jeg trente på forskjellige treningssentre, og syntes det var vanskelig å skulle lage sitt eget treningsprogram. Det gikk gjerne kun i de samme øvelsene, og jeg opplevde ikke noe særlig fremgang. Jeg hadde derfor lenge vurdert å begynne med crossfit og etter et par kjappe google-søk fant jeg tilfeldigvis Crossfit 46 som også hadde en åpen prøvetime den kommende uken. Etter den var jeg solgt.   

 

What is your favourite thing about Crossfit 46? 

 

Alle folkene! Det er et utrolig bra miljø i boxen som gjør at man gleder seg til å gå på trening. I tillegg har Crossfit 46 utrolig dyktige trenere som er flinke til å coache på teknikk og motivere og pushe oss i øktene.  

 

What changes have you noticed in yourself since you started at Crossfit 46?

 

Jeg har blitt mye strammere og sterkere, i tillegg til at jeg har mye mer energi gjennom dagen. Jeg har også hatt mindre problemer med ryggen, noe jeg har slitt mye med tidligere. 

 

What is your favourite exercise, and what is your least favourite exercise? 

 

Jeg synes i utgangspunktet de fleste øvelsene er gøy, men i det siste har jeg blitt veldig glad push jerk. Tidligere var Wallballs helt klart den verste øvelsen, men jeg har begynt å få litt sansen for de nå, så jeg tror jeg må si roing er den øvelsen jeg liker minst. Det henger nok litt sammen med at jeg føler meg veldig dårlig på roing. 

  

What advice would you have for anyone getting started at Crossfit 46? 

 

Å gå på timene! Den veiledningen og coachingen man får der er helt uvuderlig. Det er det som er den aller største forskjellen mellom et vanlig treningssenter og Crossfit 46, så da må man benytte seg av det. Videre er det viktig å fokusere på riktig teknikk fremfor tunge vekter i begynnelsen. Legger man til seg dårlige vaner er de vanskelig å bli kvitt. 

 

 

 

Crossfit 46 Coaching Staff

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

July 29, 2017

June 25, 2017

June 20, 2017

May 29, 2017

May 22, 2017

April 21, 2017

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square