Månedens medlem - Dan Berntsen!

April 10, 2016

Dan Berntsen

 

 

Fortell litt om din treningsbakgrunn:


Før CrossFit var det helst via idrettslaget på jobb. Typisk spinning et par ganger i uka med påfølgende tradisjonell styrketrening etterpå, samt innendørsfotball med en kameratgjeng en gang i uka. Hadde ellers en schæferhund i 14 år som krevde mosjon. Mange turer med han på ski og til fots. Med skigruppa på jobb har vi trent sammen og reist mye på langløp, som Vasaloppet og Marcialonga. Neste år er det Svalbard skimaraton.

Hvor lenge har du vært medlem hos CF 46 og hvorfor ble du det?


I forkant til Marcialonga i januar 2014 hadde jeg nesten ikke fått trent noe som helst. Jeg måtte melde meg på ting for å tvinge meg til å trene. Hadde tidligere hatt PT time med Celine Lorentsen, så litt for spøk mailet jeg henne og sa som sant var at jeg skulle gå løp om en drøy uke, og om hun hadde noen gode råd.. Vel, det var jo litt snaut med tid mente hun merkelig nok, men hun skulle begynne å undervise på et nytt CrossFit senter i Vågsbygd fortalte hun. CrossFit var visst kjent for en treningsform som ga rask og god effekt. Jeg hadde nesten ikke hørt om konseptet i det hele tatt, og tenkte det var ganske mye penger hver mnd med tanke på at jeg kunne trene gratis på jobb. Men, noe måtte gjøres med et fritt forfall, så jeg tok "januarklassikeren" og gikk all in. Betalte et år på forskudd med skrekkblandet fryd. Så det var basickurs i januar 2014, men først uti februar jeg tok de første WODene.

Hva liker du ved å trene på CF 46?


Miljøet, først og fremst. Er jo bare trivelige folk! Uansett form, fasong, bakgrunn og nivå er det alltid en god atmosfære. Og dyktige allsidige trenere alle sammen. Føler det er seriøse og forsvarlige treninger med et langsiktig perspektiv. Nå trener jeg fordi treningen i seg selv er gøy, ikke fordi jeg må. Har også fått med et par kamerater på 46 til faste tidspunkter tre ganger i uka. Det gjør det også ekstra inspirerende og samtidig litt forpliktende.
 

Hvilke forandringer har du merket ved deg selv etter at du begynte på CF 46?


Har blitt mye sterkere i kroppen og kroppsfasongen har forandret seg. Er mer eller mindre kvitt ryggplagene, men er oftere mer lemster enn før. Trenger faktisk mer søvn enn tidligere, noe usikker om det er pga treningen, men sover alltid godt. Ikke minst, blitt mye mer bevisst på kostholdet.

Hvilke øvelser liker du best og minst?


Liker best tunge løft, da det nok er min største styrke. Kondisjonen er min største svakhet, og burpees er skrekken!

Hvilke råd vil du gi til noen som vurderer å begynne på CF 46?


Prøv! En prøvetime er veldig bra, men gi det gjerne litt mer tid enn en enkelt time. Når man kommer inn i ting, teknikker, uttrykk og miljøet så skjønner man hvorfor så mange blir hektet. Og vi må alle gi litt av oss selv, så får man så mye mer tilbake.

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

July 29, 2017

June 25, 2017

June 20, 2017

May 29, 2017

May 22, 2017

April 21, 2017

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags