Månedens medlem - Kamilla Engesland!

May 6, 2016

 

TRENINGSBAKGRUNN?

 

Frem til jeg fylte 20 år dreide livet seg stort sett om fotball. Motivasjonen til å fortsette med fotball fikk seg imidlertid en knekk, og det ble vanskelig å kombinere mange og faste treninger og kamper, med jobb og studier. Aktivitet og trening har for meg alltid vært en livsstil, så jeg trappet ikke ned på treningen etter jeg sluttet med fotball. Jeg gikk idrett på videregående skole, samt idrett grunnfag på UiA. Fikk da en allsidig idrettsbakgrunn. Har trent på treningssenter siden jeg var 16 år.

 

HVOR LENGE HAR DU VÆRT MEDLEM HOS 46 OG HVORFOR BLE DU DET?

 

Jeg trente tidligere på Spicheren, og trivdes veldig godt med det. Jeg fant imidlertid ut at det var noe unødvendig å bruke 20 min i bil hver vei hjemmefra. Jeg ble derfor medlem på Spring, hvor jeg ble introdusert for Silje og Miriam med flere som senere startet CrossFit 46. I juni 2014 klarte jeg imidlertid ikke å holde meg lengre, og ble da medlem på 46. Har ikke sett meg tilbake siden.

 

HVA LIKER DU VED Å TRENE PÅ 46?

 

Helt klart miljøet. Noe annet jeg imidlertid vil trekke frem, er trenerne. Jeg opplever at trenerne brenner for det de holder på med. De er faglig dyktige, evner å se den enkelte utøver og tilpasser treningen deretter. Trenerne er også eksepsjonelle motivatorer. De får oss utøvere til å yte det siste, lille ekstra, og dét gjerne med en morsom kommentar. På 46 er det full takhøyde. Jeg har aldri vurdert andre CrossFitboxer enn 46 som aktuelle.

 

Hvilke forandringer har du merket med deg selv etter at du begynte på CF46?

Jeg har generelt blitt mer allsidig som utøver. Tidligere var det stor mismatch mellom styrke i overkropp og bein. Dette har utjevnet seg noe etter jeg begynte med CrossFit. Jeg har nærmest ikke vært skadet etter at jeg begynte med CrossFit, men jeg tror jeg har rekorden i å revne flest ganger i håndflatene på hele 46. Jeg har fått mer overskudd til å prestere på ulike arenaer, da for eksempel jobb. Som sykepleier har jeg en jobb som kan være fysisk belastende. Jeg tror CrossFit bidrar til at jeg kjenner jobben som lite fysisk belastende. Sist, men ikke minst, har jeg fått mye bedre mobilitet. Fotballspillere er vel ikke akkurat kjente for å ha god mobilitet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HVILKE ØVELSER LIKER DU BEST OG MINST?

 

Jeg elsker øvelser som gir mye syre, slik som roing og wallballs med flere, men jeg liker også tunge og/eller eksplosive løft. Jo lenger varighet øktene har, desto mer koser jeg meg. Kommer det imidlertid høyt repetisjonstall på øvelser som chest-to-bar pull-ups og toes to bar, jubler jeg ikke.

 

HVILKE RÅD VIL DU GI TIL NOEN SOM VURDERER Å BEGYNNE MED CROSSFIT?

 

GIVE IT A TRY. Det florerer så mange rykter om hva CrossFit er og ikke er, og ikke minst hvor FARLIG det er. Ta deg en tur på 46, bli kjent med noen nye folk (ja, det er fare for at mange kommer til å hilse på deg), få deg ei god treningsøkt, uten nødvendigvis å krype hjem igjen fordi du er dausliten, så skal du få se at CrossFit er inkluderende, avhengighetsskapende, sosialt og sabla gøy.

 

 

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

July 29, 2017

June 25, 2017

June 20, 2017

May 29, 2017

May 22, 2017

April 21, 2017

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square