HVA ER EN WOD?
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WOD

WOD står for "workout of the day" = dagens treningsøkt. 

En WOD er bygd opp på følgende måte:

Oppvarming

Gjennomgang av øvelser. Kontroll av teknikk og skaleringer hos den enkelte deltaker.
Gjennomføring av WOD.
Rydding av utstyr og uttøying.

I en CrossFit time er det en eller flere utdannede CrossFit instruktører som styrer timen og veileder deg underveis. Instruktøren følger med og ser at du utfører øvelsene teknisk riktig, og du får korreksjoner og tilbakemeldinger underveis. Instruktøren er også en god motivator for å få deg til å yte ditt aller beste til enhver tid. Du kan se det som om man har en personlig trener med seg under hele treningsøkten. 

CrossFit økten tilpasses og skaleres til alle nivåer, og vil passe,- og gi gode resultater til alle uansett alder, fysisk form eller kjønn.

TEAM WOD

I en teamwod jobber man sammen på lag om å utføre dagens økt. 

 

CROSSFIT UNLOADED 

 

CrossFit 46 tilbyr nå CrossFit UNLOADED. Disse klassene vil inneholde alle aspektene av CrossFit utenom bruk av stang og tunge/tekniske løft. Er du en av de som synes vanlige CrossFit timer virker skremmende er CrossFit UNLOADED en perfekt måte å komme i i form på ved hjelp av grunnleggende kroppsvekt bevegelser, plyometrics, løping, roing, hoppetau, kettlebells, manualer, og medisin baller.

 

Hva kan jeg forvente i timene?

 

Klassen vil fokusere på aerob og anaerob kondisjon, styrketrening og kjerne. Alle våre timer er bygget på CrossFit´s prinsipper rundt trening, varierte økter, allsidighet og høy intensitet gjør at du aldri blir lei og garantert blir i bedre form. Våre instruktører vil være der for å lære deg riktig teknikk og motivere. Grip sjansen nå til å bli sterkere, mer utholdende, øke selvtilliten, og danne nye vennskap.

 

Må jeg ta Introkurs først?

 

Nei, CrossFit UNLOADED er en fin introduksjon til CrossFit og du kan begynne med en gang. Instruktøren vil lære deg alt du trenger å vite for at du skal få mest mulig ut av treningen. 

 

 

Hvem er CrossFit UNLOADED for?

 

Akkurat som våre hovedtimer (WOD) er CrossFit UNLOADED for alle, og kan skaleres til alle nivåer. Disse klassene passer spesielt for:

- nybegynnere som er interessert i CrossFit, men ønsker å bygge opp kondisjon og grunnleggende styrke først.

- CrossFit utøvere som trenger en pause fra tunge og tekniske løft

- personer som har trent mye før men som ønsker å kommer tilbake etter en lang     friperiode

- personer som har en skade som hindrer dem fra å løfte tunge vekter, men likevel ønsker å komme i form.

- ALLE!

 

RECOVERY (UNLOADED)

Det er i hvilen man blir sterkere. Restitusjon er like viktig som trening. Timen er todelt, en del med rolig aktivitet for å rydde vekk avfallstoffer og starte blodgjennomstrømming. Og en del med ren tøying/mobilitetstrening.

Vi jobber da med strikk, baller og foamroller for å løsne opp forskjellige problemområder. Passer for alle.

CONDITIONING (UNLOADED)

En ren kondisjonstime hvor vi jobber i ulike tidsintervaller. Målet er å forbedre kondisjon rettet mot typiske CrossFit øvelser som roing, løping, burpees, boxjumps og alt annet som får hjerte til å slå fort. 

OLY WOD

Olympiske løft (Snatch + Clean & Jerk) er teknisk krevende øvelser og krever mye trening og øving for at det skal utføres riktig. Her får du mulighet til å øve og samtidig få tilbakemeldinger på teknikk. Timen vil bestå av mobilitet, teknikkterping/støtteøvelser og styrke. Timen passer for alle nivåer. Det eneste vi krever er at du har lyst til å lære mer om Olympiske løft. 

MASTERS

For deg som er over 40 år og ønsker å trene med samme aldersgruppe. Timen vil inneholde en styrke/teknikkdel og en Metcon. 

TABATA (UNLOADED)

Dette er en form for høyintensitets intervalltrening, som kan brukes både til kondisjon og styrketrening.

Intervallene utføres ved at man jobber maks innsats i 20 sekunder for så å hvile i 10 sekunder. Dette gjentar man så man får totalt 8 runder av 20 sekunder. Man jobber altså en øvelse i 4 minutter per runde før man går videre til neste. 

 

 

 

© 2017 BY CROSSFIT 46 

Org: 914 589 134